Τρίτη, 5 Μαρτίου 2013

ΠΟΙΝΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ


Ο ισχύων σήμερα Νόμος, μετά τις τροποποιήσεις του 2007 και 2009, στο ζήτημα της παράνομης μεταφοράς λαθρομεταναστών, είτε μέσα στο ελληνικό έδαφος, είτε από και προς αυτό, είναι εξαιρετικά αυστηρός και χρειάζεται μεγάλη προσοχή, διότι οι προβλεπόμενες ποινές είναι δρακόντειες και εξοντωτικές.

Το βασικό χαρακτηριστικό, είναι ότι οι ποινές πάνε "με το κεφάλι", δηλαδή για κάθε ένα λαθρομετανάστη, που μεταφέρεται, επιβάλλεται ξεχωριστή ποινή (κάθειρξης) και όχι μία ποινή, ανεξάρτητα από το πόσοι μεταφέρονται !!
Συγκεκριμένα, κάθε κυβερνήτης σκάφους ή αεροπλάνου, καθώς και κάθε οδηγός κάθε είδους μεταφορικού μέσου, που μεταφέρουν από και προς την Ελλάδα, καθώς και μέσα στο εσωτερικό της χώρας, υπηκόους τρίτων χωρών, που δεν έχουν δικαίωμα εισόδου, στο ελληνικό έδαφος, τιμωρείται :
-με κάθειρξη από 5 έως 10 έτη και χρηματική ποινή από 10 έως 30 χιλιάδες ευρώ, για κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο, στις "απλές" περιπτώσεις
-με κάθειρξη από 10 έως 20 έτη και χρηματική ποινή από 30 έως 60 χιλιάδες, για κάθε ένα μεταφερόμενο πρόσωπο, αν ο υπαίτιος ενεργεί κατ' επάγγελμα ή από κερδοσκοπία ή είναι υπότροπος ή έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου ή του ταξιδιωτικού πράκτορα ή αν οι δράστες είναι δύο και περισσότεροι και ενεργούν από κοινού
-με κάθειρξη από 15 έως 20 έτη και χρηματική ποινή (τουλάχιστον, λέει ο Νόμος, χωρίς να ..προσδιορίζει το ανώτατο όριο !) 200.000 ευρώ, για κάθε μεταφερόμενο,
--> αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος ζωής για τους ανθρώπους, που μεταφέρονται (όλοι έχουμε δει που τους βάζουν, σε πορτ μπαγκαζ, μέσα στη μηχανή, 30 άτομα σε φουσκωτό για 5, κ.ο.κ) και
-με ισόβια κάθειρξη και χρηματική ποινή (τουλάχιστον και εδώ !) 700.000 ευρώ, αν στην προηγούμενη περίπτωση, επήλθε το μοιραίο..
Εννοείται ότι δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις αυτές, σε όσους σώζουν από τα (συχνά) ναυάγια του λαθρομετανάστες.
Από εκεί και μετά, προβλέπεται η δήμευση των μεταφορικών μέσων, ότι η έφεση δεν έχει αναστέλλουσα δύναμη, αλλά και η επιβολή στους υπαίτιους των εξόδων διαβίωσης και επαναπροώθησης των λαθρομεταναστών.
Σε κάθε περίπτωση, έχω την αίσθηση ότι ο εν λόγω Νόμος, είναι υπερβολικά αυστηρός και χρειάζεται αναθεώρηση, ως προς τις ποινές (!!) : πιο δίκαιο ίσως θα ήταν να επιβάλλεται ΜΙΑ ποινή κάθειρξης, για κάθε μεταφορά και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από τον αριθμό των μεταφερόμενων, απλά ο αριθμός αυτός, να λαμβάνεται υπόψιν, κατά την επιμέτρηση της ποινής, ως επιβαρυντική περίσταση.
Εξάλλου, έχουμε δει πως οι παράνομοι μετανάστες εισχωρούν λαθραία σε μεταφορικά μέσα (π.χ σε νταλίκες που φεύγουν από Πάτρα για Ιταλία) και είναι κρίμα να έρχεται αντιμέτωπος με τόσο εξοντωτικές ποινές, ένας ανυποψίαστος οδηγός, που απλά κάνει τη δουλειά του και να πρέπει να αποδείξει ότι δεν ήξερε !

http://nomikisimvouli.blogspot.gr/

2 σχόλια :

Η πρόβλεψη ότι η έφεση δεν έχει ανασταλτικό χαρακτήρα, δεν ισχύει μετά το ν.3904/2010.

Μήπως γνωρίζεις σε ποιο άρθρο ακριβώς αναφέρεται;; να μάθουμε κάτι διαβάζοντας την νομική επικαιρότητα. . .

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ σχολιάστε κόσμια