Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥ



Αγαπητοί πρώην αλλά και νυν κυβερνώντες,

Είμαι ασκούμενος δικηγόρος.

Νομίζω δεν την έχω δει Harvey Specter.

Δεν είδα λεφτά για ένα χρόνο στην άσκηση, αλλά έκανα αίτηση στα δικαστήρια και με πήραν. Νιώθω τυχερός.

Δεν με έχουν πληρώσει ακόμα, αλλά δεν στενοχωριέμαι.

Με πήραν στις τριπλές εκλογές για πρώτη φορά. Ήμουν ίσως από τους τυχερούς.Από τότε δεν έχω καταφέρει να ξαναπληρωθώ. Και μου ζητούν 25 ευρώ το μήνα για ασφάλιση στο ταμείο Υγείας των νομικών (360 το χρόνο) . Θα τα έδινα αν είχα, ή αν πληρωνόμουν από κάπου, αλλά βλέπετε ο κώδικας δικηγόρων δεν προβλέπει συγκεκριμένη αμοιβή, και από τα δικαστήρια έχω εισπράξει ενάμιση μήνα. Δεν νομίζω για τους 6 μήνες που είμαι εδώ να με καλύψει το ΕΣΠΑ, αν και μου θα μου λιγότερα από αυτά που έλεγε η ανακοίνωση.

Ίσως όμως είμαι σχετικά καλά τώρα. Φοβάμαι αυτό που θα επακολουθήσει. Όταν βγώ εκεί έξω.

Δεν είμαι σίγουρος αν είμαι παράλογος ή όχι.


Ίσως δεν είναι και τόσο άσχημα.

Θα αναγκαστώ να πληρώνω ως εξής :

Ανεξάρτητα από το εισόδημα μου (τι βγάζω 30.000 τι, βγάζω 3.000)

->Οι ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές μου είναι γύρω στα 3200 (Ταμεία ΤΑΝ+ΤΥΔΕ).

->Ο φόρος επιτηδεύματος είναι 650 ευρώ.

->Το νοίκι μου για την επαγγελματική μου έδρα, με μετριοπαθή πρόβλεψη και δεδομένου ότι θα το μοιράζομαι με άλλους δύο συναδέλφους θα είναι 150 το μήνα άρα 1800 το χρόνο.

Πραγματικά κλείνω τα μάτια μου στο ΦΠΑ γιατί το μετακυλύω στο πελάτη (ας πούμε) και αν τον υπολογίσω δεν έχει νόημα να βγω καν στην αγορά.


Στατικά έξοδα μου δηλαδή τι βγάζω λεφτά τι δεν βγάζω είναι 5650.

Ας ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ότι βγάζω 1.000 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή 12.000 ευρώ ετησίως, πρόβλεψη υπερβολικά αισιόδοξη για ένα νέο δικηγόρο 3-5ετίας. Τελείωσα στα 23 μου, και σε αυτό το σενάριο είμαι γύρω στα 27-29.

Φόρος εισοδήματος είναι 26% το οποίο πολύ πρόχειρα υπολογίζω σε 2.000

12.000 – 3.200 – 650-1.800-2.000= 4.350 στην τσέπη μου χωρίς να έχω άλλο κράτος να με περιορίζει.

Σε σχέση με τις προσωπικές μου ιδιαιτερότητες (ας πούμε)

Έχω έξοδα γραφείου όμως. Τα έξοδα του γραφείου εντελώς μετριοπαθώς μπορεί να είναι 50 ευρώ το μήνα, αλλά γελάω μόνο και μόνο που το λέω, αλλά ας είναι 50 το μήνα (600 το χρόνο)

Έχω αυτοκίνητο όμως. Πως μπορώ να πηγαίνω στη δουλειά μου; Εκεί που μένω η συγκοινωνία δεν με εξυπηρετεί καθόλου με 3 δρομολόγια τη μέρα. Δίνω τουλάχιστον 120 ευρώ το μήνα σε βενζίνη, τώρα που έπεσε και η βενζίνη, έχω χαλαρώσει λίγο . 1.440 το χρόνο. Δίνω 300 ασφάλεια και 240 τέλη κυκλοφορίας. Οτιδήποτε χαλάει το προχειροφτιάχνω, δεν μπορώ να δώσω παραπάνω. 1980 συνολικά χωρίς να υπολογίζω έξτρα όπως λάστιχα υαλοκαθαριστήρες, τάσια ή τίποτα έκτακτο. 4350-1980= 2.370 για να πάω και έρθω στη δουλειά μου και να ξεμπερδέψω από το κράτος και 2.370-600= 1770 για να μπορώ να μπαίνω στο γραφείο μου.

Να βάλω αν πληρώνω ενοίκιο στο σπίτι που μένω; ( Το λιγότερο 2.400 ετησίως)

Ας γυρίσω στο σπίτι των γονιών μου θα μου πείτε. Ας το κάνω, αν και δεν θα έπρεπε.

Να βάλω ΔΕΗ, ΟΤΕ ή νερό; (Το λιγότερο 2.400 ευρώ ετησίως. Θα μου πείτε είμαι στο σπίτι των γονιών μου. Δεν πρέπει να πληρώσω το 1/3 τουλάχιστον; 800 ευρώ)

Να βάλω ΕΝΦΙΑ ή Φόρο Μεγάλης Ακίνητης περιουσίας ή ότι άλλο θέλετε να το λέτε για αυτή τη βδομάδα; (Φέτος μου ρίξατε 200 ευρώ και ήμουν και ευχαριστημένος. Χρωστάω ακόμα 600 από το παλιό ΕΤΗΔΕ αλλά δεν έχω να το πληρώσω. Ο πατέρας μου δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση, έχει δάνειο, έχει ρύθμιση και χρωστάει ήδη. Δεν συζητάμε να του ζητήσω λεφτά. )

Να σταματήσω το φαγητό; Ζω στους γονείς μου θα μου πείτε, να μην δώσω το 1/3 όμως από αυτά που τρώω; Το πρωί που παίρνω καφέ από το σπίτι ή πακετάρω τόστ δεν κοστίζει τζάμπα είναι; Γάλα; Το φαγητό το μεσημέρι; Από τον ουρανό κατεβαίνουν αυτά; Συντηρητικά υπολογίζω 600 για μένα ετησίως.

Να παγώσουμε το χειμώνα; Ευτυχώς που έχουμε 2 παλιά κλιμαστικά και βάζουμε αυτά, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε εξ ολοκλήρου εκεί και αναγκαζόμαστε να βάλουμε πετρέλαιο ( 180 από μένα) και να καίμε ξύλα στο τζάκι (50 ευρώ από εμένα).230 ευρώ


Για να επιβιώσω με 1.000 ευρώ το μήνα (που θα θεωρούμε καλοπληρωμένος), να πηγαινοέρχομαι στο γραφείο μου και να ξεμπερδέψω από το κράτος μου μένουν -60 ευρώ.

Να κόψω από τις πολυτέλειες της ζωής μου;

Να σταματήσω να βάζω καφέ το πρωί στη δουλειά; (160 ) .Δεν συζητάω για τόστ ή τίποτα άλλο, πακετάρω από σπίτι.

Να κόψω να βάζω κάρτες στο κινητό; (120)

Να μην κάνω τη φορολογική μου δήλωση στο λογιστή μου ; (70)

Να σταματήσω τις 3 βαρελίσιες που πίνω με 3 ευρώ τη βδομάδα και λέω πως ξεφαντώνω τρελά; (9Χ52= 468 )

Ευτυχώς που δεν καπνίζω γιατί σίγουρα θα έμπαινα μέσα άλλα 500 ευρώ το χρόνο.Δεν ξέρω αν καπνίζετε εσείς. Ξεκίνησα να κουρεύομαι μόνος μου όποτε γλίτωσα άλλα 120 το χρόνο. Κάτι είναι και αυτό.

Ευτυχώς και που μένω στους γονείς μου, οι οποίοι δεν μένουν στο νοίκι. Δεν ξέρω αν εσείς μένετε με τους γονείς σας.


Μπορείς να ανταπεξέλθεις με -878 το χρόνο ;

Δεν υπολογίζω έκτακτα, ρούχα, παπούτσια, μπουφάν, να βγω για φαγητό σε κανονική ταβέρνα ( τι λέω τώρα, εδώ κοιτάζω πιο μεζεδοπωλείο φέρνει μεζέ για να μην χρειαστεί να πάρω ξεχωριστά), ΦΠΑ, αναλώσιμα για μένα ή το γραφείο, φωτοτυπίες, κινητό ή ταμπλετ, βλάβες ή οτιδήποτε άλλο που οι κανονικοί άνθρωποι κάνουν.

Δεν μιλάμε να έχω σκύλο, δικό μου διαμέρισμα , κοπέλα ή να βγαίνω έστω για 2 ποτά.

Και προσέξτε σε ένα υποθετικό σενάριο ότι βγάζω ως καλοπληρωμένος 1.000 ευρώ το μήνα. Με 1.000 θεωρείσαι από τους καλά αμειβόμενους δικηγόρος. Αποκλείεται να βγάλω πάνω από 800. Ένας νέος δικηγόρος θα δουλέψει αν είναι τυχερός 9.00-7.00 κάθε μέρα και Σάββατο πρωί για 500-700 ευρώ.

Θα μου πείτε » ε, σιγά δικηγόρος είσαι, βγάζεις λεφτά εσύ». Παλαιότερα ίσως, ορισμένοι μπορεί και τώρα, αλλά σήμερα το 80% σίγουρα όχι.


«Δικηγόρος είσαι, οι δικηγόροι έχουν λεφτά». Μου μοιάζει με τη σκιά ενός κακού στερεοτύπου του ’99.

Τι ζητάει όμως και ο δικηγόρος θα μου πείτε ε;

Εντάξει δεν παραπονιέμαι, μείον 900 ευρώ το χρόνο (συντηρητικά πάντα )δεν είναι άσχημα(Αν έμενα μόνος μου θα μπορούσα να ήμουν μειον 3000. ), άλλοι είναι πολύ χειρότερα από εμένα.

Οι άλλοι τι κάνουν όμως;

Προστατεύστε αυτούς τουλάχιστον.

Με εκτίμηση
ο ασκούμενος

http://analuseto.gr/i-epistoli-tou-askoumenou/

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ σχολιάστε κόσμια