Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ



Τις μεθόδους των εισπρακτικών εταιρειών σε βάρος των οφειλετών κατήγγειλε στη Βουλή η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

Σύμφωνα με την αναφορά της Ένωσης, οι εισπρακτικές εταιρείες αφού καταγράφουν τις συνομιλίες με τους οφειλέτες στη συνέχεια συντάσσουν «πρακτικά», στα οποία προσδίδουν αποδεικτικό χαρακτήρα νέας συμφωνίας για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμης οφειλής. Η Ένωση μάλιστα προσκόμισε και σχετικό έγγραφο, παράδειγμα «πρακτικού συμφωνίας», το οποίο επικαλούνται οι εισπρακτικές σε μεταγενέστερη συνομιλία με τους οφειλέτες.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θανάσης Σκορδάς ανάφερε ότι υπό το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, «οι εταιρείες ενημέρωσης καταγράφουν υποχρεωτικά το περιεχόμενο κάθε τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον οφειλέτη. Το περιεχόμενο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη, δικαστικώς ή εξωδίκως και διατηρείται από τις εταιρείες υποχρεωτικώς για ένα έτος. Κατά την έναρξη της επικοινωνίας ενημερώνεται ο οφειλέτης για την καταγραφή της συνομιλίας, τη διάρκεια τήρησής της και για το ότι η καταγραφή γίνεται για τη διασφάλιση των δικών του δικαιωμάτων».

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης σημειώνει επίσης, ότι οι εταιρείες ενημέρωσης οφείλουν να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και αποκαλύπτει ότι στην ίδια κατεύθυνση έχει κατατεθεί σημαντικός αριθμός καταγγελιών, των οποίων η βασιμότητα διερευνάται, ενώ έχει ήδη επιβληθεί πρόστιμο για καταχρηστικές πρακτικές σε έξι εισπρακτικές εταιρείες.

Σημειώνεται τέλος, ότι η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης έχει ήδη εφιστήσει την προσοχή στα μέλη της όσον αφορά τηλεφωνικές επικοινωνες με τους υπαλλήλους των Εισπρακτικών Εταιρειών, όταν τηλεφωνικά τους ζητούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους, διότι δημιουργούνται πρακτικά που απομαγνητοφωνούνται, αποτυπώνονται σε πρακτικά συμφωνίας και τελικά διεκδικούνται από τις τράπεζες.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ σχολιάστε κόσμια