Μνημείο προχειρότητας -ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο, σε αρκετές περιπτώσεις, λειτουργεί η δημόσια διοίκηση- αποτελεί ο νόμος 4014/11, περί τακτοποίησης αυθαιρέτων.
Κι αυτό, γιατί προκειμένου να καταστεί δυνατή η εφαρμογή του απαιτήθηκε η έκδοση δεκάδων διευκρινιστικών εγκυκλίων, υπουργικών αποφάσεων και νομοθετικών πράξεων, οι οποίες, όμως, σε αρκετές περιπτώσεις, έρχονταν σε αντίθεση με τον νόμο.
Το θέμα απασχόλησε και τον Συνήγορο του Πολίτη, που στις 6/7/2013, κοινοποίησε, πόρισμα – έκθεση, στον υπουργό Περιβάλλοντος, Γιάννη Μανιάτη, προκειμένου, στον νέο Νόμο, που έχει κατατεθεί στην Βουλή, να αποφευχθούν καταστάσεις αντίστοιχες εκείνων του άρθρου 24 (του 4014/11, που αφορά στα δικαιολογητικά και στην διαδικασία υπαγωγής στην ρύθμιση), για το οποίο, μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί:
- πέντε νομοθετικές τροποποιήσεις,
- τρεις ερμηνευτικές εγκύκλιοι,
- πέντε Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις,
- μία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ενώ,
- με έναν δεύτερο νόμο, τον Ν.4061/12, προστέθηκε ένα ακόμη άρθρο.
Κι εάν κάποιος, λόγω της πολυπλοκότητας του θέματος, θα μπορούσε να παραβλέψει όλη αυτή την νέα «νομολογία», κατ΄ ουδένα τρόπο μπορεί να παραβλέψει το γεγονός, ότι, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι αντίκεινται στον ίδιο τον νόμο.
Οι περιπτώσεις που ακολουθούν είναι χαρακτηριστικές:
Εγκύκλιος ακυρώνει διάταξη, ποιοι υπάγονται στην ρύθμιση
Στο άρθρο 24, παρ. 18 ορίζεται, ότι «τις ρυθμίσεις του νόμου υπάγονται και κτίσματα που έχουν ανεγερθεί με άδεια που εκδόθηκε με έλεγχο της αρμόδιας Πολεοδομίας και μεταγενέστερα ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε για οποιονδήποτε λόγο, εκτός κι εάν η ανάκληση οφείλεται στην υποβολή αναληθών στοιχείων…».
Στην εκδοθείσα, όμως, ερμηνευτική εγκύκλιο 7/28.5.2012, στην Ενότητα Α2γ, αναφέρεται ότι «στην περίπτωση που η ανάκληση οφείλεται στην υποβολή αναληθών στοιχείων, τα κτίσματα δεν μπορούν να υπαχθούν στο άρθρο 24, του Ν. 4014/11, μπορούν, όμως, να ρυθμιστούν με βάση τις λοιπές διατάξεις και προϋποθέσεις του νόμου».
Ποιες είναι αυτές;
Όσο κι αν ψάξει κάποιος την εγκύκλιο δεν θα τις βρει, γιατί, απλά, δεν αναφέρονται, αλλά ούτε και από τις διατάξεις του Ν.4014/11 προκύπτει η δυνατότητα αυτή.
Για τις τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις κατεδάφισης
Με τον Ν.4014/11, παρέχεται η δυνατότητα τακτοποίησης αυθαιρέτων, για τα οποία υπάρχουν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις που επιβάλλουν την κατεδάφισή τους.
Κάτι, που, όπως επισημαίνει στο πόρισμά του ο Συνήγορος του Πολίτη, «έρχεται σε αντίθεση με τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της δικαστικής προστασίας (άρθρο 20) και της υποχρέωσης συμμόρφωσης της διοίκησης με τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95).
Ανέγερση κτίσματος σε μη χαρακτηρισμένη (δασική ή όχι), περιοχή
Ακίνητο που έχει ανεγερθεί σε περιοχή όπου εκκρεμεί ο χαρακτηρισμός της (δασικής ή όχι), με τον Ν. 4014/11, μπορεί να δηλωθεί. Εάν, ωστόσο, προκύψει ότι βρίσκεται σε δασική έκταση τότε εξαιρείται αυτομάτως, της διαδικασίας, σε όποιο στάδιο κι εάν βρίσκεται αυτή. Και με βάση άλλες διατάξεις του νόμου, αυτομάτως, «παγώνουν» τα επιβληθέντα πρόστιμα ανεγέρσεως και διατηρήσεως αυθαιρέτου
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ σχολιάστε κόσμια