Ένας από τους καλύτερους τρόπους να διατηρεί ο δικηγόρος καλές σχέσεις με τους πελάτες είναι να αποφεύγει πρωτίστως τους κακούς πελάτες. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι πελατών που οι έξυπνοι δικηγόροι έχουν μάθει να αποφεύγουν όταν αυτό είναι εφικτό. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να απορρίπτει ο δικηγόρος υποθέσεις στις οποίες αποδοκιμάζει αυτό που έκανε ο πελάτης. Η πρακτική της δικηγορίας περιλαμβάνει εκπροσώπηση ανθρώπων που έχουν διαπράξει πραγματικά άσχημα πράγματα και μερικοί από αυτούς μπορεί να είναι όντως πολύ καλοί πελάτες.
Άνθρωποι με συγκεκριμένες συμπεριφορές και απόψεις μπορούν να κάνουν την ζωή του δικηγόρου αληθινό εφιάλτη αν αυτός κάνει το λάθος να τους αναλάβει. Ακολουθούν μερικοί τύποι αυτών των πελατών που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφεύγονται από το δικηγόρο:
-Ο οξύθυμος πελάτης: Είναι αυτός που ξεχειλίζει από θυμό για αυτό που του συνέβη. Ακούγεται σαν να ναι έτοιμος να πλακώσει κάποιον στο ξύλο. Το γεγονός ότι η οργή του στρέφεται προς το παρόν σε βάρος κάποιου άλλου δε σημαίνει ότι δε μπορεί να στραφεί και εναντίον του συνηγόρου στο μέλλον. Υπάρχουν πολλοί δικηγόροι που έπεσαν θύματα σωματικής βίας από οξύθυμους πελάτες. Ορισμένες τέτοιες περιπτώσεις δεν αξίζουν σε καμία περίπτωση τα λεφτά τους.
-Ο εκδικητικός πελάτης: Συχνά συμπίπτει με τον οξύθυμο πελάτη, αλλά όχι πάντα. Ακολουθεί το ρητό «η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο». Μερικοί πελάτες απευθύνονται στο δικηγόρο μόνο και μόνο για να δυσκολέψουν τη ζωή άλλων ανθρώπων. Εάν οι πελάτες ενδιαφέρονται μόνο να βασανίζουν άλλους ανθρώπους κι όχι να πετύχουν οι ίδιοι κάτι θετικό στη ζωή τους, τότε πιθανόν ο δικηγόρος τους να είναι ο επόμενος στόχος της εκδικητικότητας τους.
-Ο πελάτης με τις μη ρεαλιστικές προσδοκίες: Στο άρθρο της «πώς να χειριστείτε δύσκολους πελάτες» η Carole Curtis περιγράφει τέσσερεις τύπους μη ρεαλιστικών προσδοκιών των πελατών: α. προσδοκίες αναφορικά με τις υπηρεσίες, β. προσδοκίες σχετικά με το χρόνο, γ.προσδοκίες σχετικά το κόστος και δ. προσδοκίες σχετικά με το αποτέλεσμα. Πριν αναλάβει ο δικηγόρος μια υπόθεση θα πρέπει να προσπαθήσει να επιβεβαιώσει ότι ο πελάτης έχει μια ρεαλιστική αντίληψη στο τι να περιμένει σε κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες. Μια εσφαλμένη αντίληψη σε οποιαδήποτε από αυτές τις κατηγορίες προσδοκιών θα έχει σαν αποτέλεσμα έναν ανικανοποίητο πελάτη. Αν ο πελάτης επιμένει σε μια μη ρεαλιστική προσδοκία, ακόμα και μετά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του δικηγόρου, καλό θα ήταν να αφήσουμε κάποιον άλλο δικηγόρο να τον απογοητεύσει.
-Ο «ανάρμοστος» πελάτης: Εάν ο πελάτης ή η πελάτισσα επιθυμεί να ανταλλάξει σεξουαλικές με νομικές υπηρεσίες, ο δικηγόρος θα πρέπει αμέσως να του/της ξεκαθαρίσει ότι μια τέτοια επιλογή δεν υφίσταται. Αν ο πελάτης το δεχτεί τότε η συνεργασία θα μπορούσε να συνεχιστεί. Αν όμως επιμείνει στην αποπλάνηση τότε ο δικηγόρος θα πρέπει να διακόψει κάθε επαφή, προκειμένου να μη θέσει σε κίνδυνο την επαγγελματική του καριέρα.
-Ο αγενής πελάτης: Είναι ο πελάτης που δεν σέβεται τον δικηγόρο. Είναι πιεστικός, απαιτητικός και πολύ ενοχλητικός. Δεν εκτιμά ποτέ τη δουλειά του εντολοδόχου του, αμφισβητεί και κριτικάρει πάντα τις ενέργειές του και δεν είναι ποτέ ικανοποιημένος. Κάθε επαφή και επικοινωνία με τον αγενή πελάτη είναι δυσάρεστη και όταν τελειώσει η υπόθεση είναι πιθανό να ζητήσει και τα λεφτά του πίσω. Μην χάνετε λοιπόν το χρόνο σας εκπροσωπώντας αγενείς ανθρώπους.
Δεν είναι μόνο αυτοί οι πέντε τύποι πελατών που θα πρέπει να αποφεύγει ένας δικηγόρος, αλλά αποφεύγοντας αυτούς δημιουργούνται οι προϋποθέσεις που θα κάνουν τη ζωή του ευκολότερη.
(άρθρο του William Pfeifer στο www.about.com)
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ σχολιάστε κόσμια